למה אתם באמת רעבים?

לפעמים זה הרבה יותר קל "לחטוף" איזו עוגה מהמקרר מאשר לבטא את הרגשות שיש לנו. מה הקשר בין אוכל לרגשות שלנו ולמה אנחנו באמת רעבים?

כמה פעמים שימחתם את עצמכם עם עוגה מפנקת כשהייתם מבואסים או פתחתם את המקרר באמצע הלילה כשחשתם לבד בעולם?

בעולם המערבי בו יש שפע של פיתויים, ריחות וצבעים בתחום המזון, קשה לא לעמוד בפיתוי והרבה פעמים אנחנו עושים בחירות של האוכל מתוך מקום שמשפיע באופן ישיר על הרגשות שלנו ולא באמת קשובים לצורכי הגוף ולבריאות שלנו.

אכילה מתוך רעב רגשי זוהי אכילה שמטרתה למלא לנו איזה "חלל" ריק בתוכנו או אי יכולת שלנו להתמודד עם רגשות וזה מתבטא באוכל ובצורת האכילה שלנו.

אוכל זה הדבר הכי זמין לנו והכי גשמי שניתן לקבל בהישג יד מבלי להתאמץ יתר על המידה, זה ממלא אותנו, אנחנו יכולים לבחור את הטעם והריח של מה שאנחנו אוכלים, אנחנו יכולים לבחור באיזו כמות אנחנו רוצים לאכול, אז למה לא בעצם?

למה לא?  כי זה לא בריא, זה משמין, זה לא מזין באמת וזה מונע מאיתנו להתמודד באמת עם הרגשות השליליים שלנו ועם מה שמפריע לנו בחיים.

לכולנו יש מערכת יחסים עם האוכל , יש כאלו שיפנו לאוכל מתוך מקום של צורך בנחמה, בחום, בפינוק  ויש כאלו שיפתחו את המקרר כשהם עצבניים וזועמים ויש כאלו שאוכלים כי זה מענג אותם וגורם להם להנאה ועוד מנעד רחב של רגשות שמסתתרים מאחורי הרעב הרגשי.

למעשה מתעוררת באדם מחשבה מסוימת או זיכרון או סיטואציה שיצרו אצלו רגש שלילי שהפעיל אותו והוביל אותו לאכול את אותו מאכל מסוים ואז ניגשים לאכול לא מתוך רעב פיזיולוגי אלא מתוך מקום של מצוקה רגשית שהולכת וגוברת.

דרך האכילה הרגשית האדם למעשה משחרר  את אותו רגש תקוע אך מצד שני הוא לא פועל דווקא מתוך מודעות ובטח שלא מתמודד עם הרגש עצמו.

אז איך מתמודדים ומה עושים?

בראש ובראשונה, אנחנו צריכים כנות עם עצמנו שאכן אנחנו בעלי אכילה רגשית, צריך בשלות פנימית לעשות צעד משמעותי של שינוי שיתגמל אותנו מכל הבחינות.

תהליך ההתמודדות מול אכילה רגשית יחשוף אתכם לרגשות חדשים ויזכה אתכם לעבור מסע של התחדשות עם עצמכם גם בגוף אך לא פחות בנפש. עומדת בפניכם הזדמנות נפלאה לנהל דיאלוג חדש עם הגוף שלכם ולהתחבר אליו ממקום אחר, ממקום של אהבה.

צידה לדרך:

השלב ה-1 בתהליך הוא זיהוי של הרגש: בשלב זה עליכם לזהות את אותו רגש שהניע אתכם לקום אל המקרר או אל הגלידה, הרגש יכול להיות: אשמה, כעס, בדידות, בגידה, התרגשות, מבוכה, מועקה, שעמום, עצב, עצבנות, תיסכול, ייאוש ועוד… ככל שתזהו את הרגש שמסתתר מאחורי הרעב כך תוכלו לנהל אותו. זכרו שמחשבה תמיד קודמת לרגש, אז תשחזרו את המחשבות שלכם, מחשבה יכולה להיות שלילית או חיובית או ניטרלית.

בדרך כלל הרגש השלילי נוצר כאשר תשומת הלב שלנו ממוקדת על מחשבה שלילית.

עוררו את המודעות לרעב שלכם, לרוב רעב רגשי מופיע בפתאומיות ומלווה לזה רגש שלילי מסוים, בעוד רעב אמיתי של הגוף נבנה בהדרגה.

לכן מומלץ לנהל תפריט תזונתי בריא ומאוזן שמזין את הגוף שלכם בצורה מבוקרת ושהסוכר ייכנס לדם בהדרגתיות ולא לאכול ג'אנק פוד, מאכלים מעובדים ומתועשים וסוכרים שגורמים לכניסת הסוכר לדם בצורה מהירה ,מה שיכול לגרום לנפילות סוכר ולתחושת רעב תמידית.

זה הזמן לשנות את התפיסה שלכם לגבי הרגלי האכילה שלכם, דרך מצוינת שתתמוך בכם בתהליך החדש ותעורר לכם את המודעות, זה לנהל יומן אכילה.

קחו מחברת וכתבו בכל יום מה אכלתם לאורך כל היום (בוקר, צהריים, ערב וביניים) ומה הרגשתם פיסית ונפשית לפני ואחרי האוכל. לדוגמא: בבוקר: אכלתי דייסת קוואקר, הייתי עצבנית ואחרי האוכל התנפחה לי הבטן. תיעוד של מה שאכלתם ואיך הרגשתם מבחינה רגשית ופיסית תעזור לכם לזהות הרגלים שליליים וגם לשנות אותם. על ידי כתיבת יומן אכילה תוכלו להיות מודעים לאכילה שלכם מבחינת מה אתם אוכלים, כמה אתם אוכלים ואיך הגוף שלכם הגיב לאותו מזון ואיזה רגש הסתתר מאחורי האכילה. כשתתבוננו במה שכתבתם תוכלו להכיר את המחשבות המנהלות אתכם, את דפוסי האכילה שלכם ואת – הבחירות שלכם וזה יוכל לעזור לכם לשנות את אותם הרגלים רעים ולעבור לאורח חיים בריא ומזין.

חפשו דרכים אחרות להתמודד עם אותו רגש שלילי בדרך שתיטיב עם עצמכם, יש כאלו שנכון יהיה להם לצאת לריצה כדי לשחרר כעס ויש כאלו שיהיה נכון להם ללכת לחבר קרוב לקבל תמיכה כדי לקבל קצת חום ואהבה, כל אחד יודע בתוך תוכו מה הם הדברים שמיטיבים איתו, לכן חשוב בתהליך הזה, שכל אחד מכם ימצא את הנקודות הטובות שבו ויכתוב לעצמו מה הם התחליפים הבריאים לשחרור הרגש התקוע וכך גם תיטיבו עם עצמכם וגם תבחרו בדרך בריאה להתמודד עם הרגש ולא להשליך את זה על אוכל.
שנו את ההסתכלות שלכם על האוכל- אוכל נועד אך ורק בכדי להזין את הגוף שלנו, בידינו הבחירה אם אנחנו רוצים להזין את הגוף ולתת לו חומרים טובים שיעזרו לו לחדש את התאים, לנקות אותו ולרפא אותו, מה גם כשהגוף בריא ומקבל את מה שהוא באמת צריך אז גם הנפש שלנו שמחה יותר או שאנחנו בוחרים להסיר אחריות מבריאות גופנו ואוכלים מה שאנחנו רוצים, כמה שאנחנו רוצים ומתי שאנחנו רוצים, מה שיגרום לאורך ימים ושנים בצורת חיים שכזו להשלכות בריאותיות.

המפתח הוא בידיים שלנו, אין צורך להאשים את עצמנו על איך שחיינו עד עכשיו.

שאלו את עצמכם למה אתם באמת רעבים? – בכל פעם שאתם חשים רעב אז עצרו רגע ושאלו את עצמכם:    "למה אני רעב/ה עכשיו?" ותנו לתשובה לצוף אינטואטיבית, אפשר גם לרשום את התשובות שיעלו לכם. ומה שיעלה, כמו למשל: רעב לחיבוק, רעב למנוחה , רעב לשקט , רעב לאהבה וכו'…, נסו למצוא את הדרכים הנכונות עבורכם להתמלא ממה שאתם רעבים לו באמת.

זכרו כי הגוף והנפש שלנו כמהים להתחדשות וזה הזמן לחבק את עצמנו הכי חזק שאנחנו יכולים ולבחור בחיים מתוך שמחה ואהבה ומתוך לקיחת אחריות על הבריאות שלנו.

אהבתם? שתפו!

ניקוי רעלים בדרך הטבע

להשיג את היעדים הבריאותיים שלכם בדרך טבעית לחלוטין

לחיות בריא בדרך הטבע

תוכנית בריאות אונליין ב- 21 ימים להשבת הגוף לבריאות בצורה הדרגתית ופשוטה.

שאלה? כתבו לי!