כיצד למנוע הזדקנות מוקדמת

מהן הדרכים בהם ניתן לעזור לגוף לחיות בריא יותר ובכך גם למנוע הזדקנות מוקדמת?

בעולם המערבי בו אנו חיים ניתן לראות אנשים בגילאי 30 -40 שמרגישים חלשים וחולניים וזאת לא בכדי, אלא הרס הבריאות של האדם גם בגילאים אלו הינו בגלל החיים הנוגדים את טבע האדם ואת ההתחשבות מצידנו בתהליכים הביוכימיים והפיסיולוגיים של הגוף.

מה הם הגורמים להזדקנות מוקדמת?

מגיל 35 ואילך, ריבוי התאים החדשים הולך ופוחת משנה לשנה ואם מדובר באדם שאינו מודע להתנהלות נכונה עם הגוף ולאורח חיים בריא אז נהרסים עוד ועוד תאים וזאת בעקבות: תזונה לקויה או אורח חיים כזה שגורם לניצול מופרז של כוחות הגוף ואז הפסד התאים הבריאים עולה בהרבה על ההכרח הטבעי.

לאורך זמן, מצב זה משפיע על כל המערכות של הגוף ומחליש אותן עד שהגוף לא מסוגל לעמוד בפניהן ואז מתחילים להופיע סימני הזדקנות ראשונים וזאת על אף שגילו של האדם צעיר.

מה הם הדרכים למניעת הזדקנות מוקדמת?

  1. חידוש תאים והריסתם – חשוב להבין כי גוף האדם מורכב ממיליארדים של תאים, תאים אלו גורמים להתפתחות הגוף, כאמור, מגיל 35 מספר התאים החדשים פוחתים לעומת מספר התאים המתים וזאת בגלל השפעות פנימיות , כגון: מחלות והשפעות חיצוניות, כגון: תזונה לקויה, אויר מזוהם ועוד. כל תא בגופנו זקוק לחמצן ולמזון על מנת שיוכל לקיים את תפקידו כראוי ובכל תא כזה מתבצע תהליך שך חילוף חומרים אשר יוצר כמות מסוימת של פסולת, יחד עם החמצן מהאוויר, התא פולט גם פסולת מיותרת. פסולת זו מופרשת מהגוף דרך הורידים. כאשר המזון שמגיע לתא אינו ראוי עבורו מהסיבה שהוא מעובד, שמן מידי, חריף מידי או פשוט אינו מכיל רכיבים שחיוניים לגוף או הורמונים הדרושים לפעילות הגוף, אז התאים מתנוונים, מתכווצים ומתים טרם זמנם.
  2. ניהול של אורח חיים בריא ותקין – חיים שאינם מסודרים ומשלבים תזונה לקויה , שתייה ממותקת, מזונות מעובדים ומתועשים, חוסר במנוחה, שינה לא איכותית, אויר מזוהם, עבודה תחת סטרס גבוה, רגשות שליליים, מחשבות לא טובות, כל אלו ועוד מובילים גם כן להזדקנות מוקדמת (עליהם נרחיב בהמשך המאמר).
  3. ריאות תקינות – פעילותן התקינה של הריאות, היא רלוונטית וחשובה בכל גיל ובפרט בגיל הזיקנה, עם השנים נפח הריאות הולך וקטן ולכן אדם מבוגר נושם פחות אויר לריאותיו לעומת ילד קטן אשר נושם יותר עמוק ושואב יותר אויר לריאותיו. אנשים אשר מתגוררים בהרים ונושמים "אויר הרים צלול כיין" מתוגמלים יותר מאשר אלו הגרים בעיר מזוהמת מפיח של מפעלים שונים וכלי תחבורה. אויר ההרים הוא נקי יותר ומכיל פחות חמצן, מצב זה מאלץ את הריאות לנשום עמוק יותר וזהו מהלך קריטי עבור הבריאות של האדם והאטת ההזדקנות.
  4. שינה איכותית ומספקת – בגישת הבריאות הטבעית חוזרים ואומרים: "אם אין מנוחה, אין ריפוי", מנוחת האדם ושינה מספקת היא חשובה ומהותית לבריאותו של האדם, שנת לילה של 7 שעות לפחות מחזקת את הגוף ואת המוח ומאפשרת לגוף להפריש את הפסולת המיותרת בצורה נכונה, לכן חשוב שנאפשר לגוף את המנוחה שהוא זקוק לה על מנת שהוא יתפקד כראוי, שינה לא מספקת וחוסר מנוחה תורמים גם הם להזדקנות מוקדמת.
  5. פעילות גופנית מתונה – פעילות גופנית עוזרת לשמור על כוח הנעורים ועל שרירים מפותחים, לעומת אנשים שאינם מבצעים שום פעילות גופנית אז השרירים שלהם מתנוונים מהר יותר וכך גם האיברים הפנימיים, ידוע כי חוסר בתנועה זה חוסר חיים, לכן שילוב של פעילות גופנית כחלק מאורח החיים יועיל להאטת קצב ההזדקנות ולשמירה על בריאות תקינה.
  6. תרגילי נשימה – שילוב של תרגילי נשימה, גם כן מסייע בהאטת קצב ההזדקנות, הנשימה מעלה את רמות החמצן ומרגיעה את הנפש.
  7. תזונה מאוזנת ונקיה – החשיבות של התזונה הוא קריטי למניעת הזדקנות מוקדמת ובכלל לבריאות האדם, כאשר המזון נקלט במעיים, תאי הגוף סופגים ומטמיעים את אבות המזון, ככל שגילו של האדם עולה, כך פעולה זו הופכת להיות מורכבת יותר עבור הגוף, לכן חשוב להפחית את כמויות האכילה, הרי שאכילה מרובה גורמת לבלאי של הגוף כי הגוף עובד קשה יותר.
  8. חילוף חומרים סדיר – כאשר אין חילוף חומרים סדיר, נוצרים התרבות של חיידקים במעיים , גזים וריקבון, לכן חשוב להתרוקן מידי יום, הדרך לסייע לכך היא לאכול מזונות חיים: פירות, ירקות ועלים ירוקים שמכילים סיבים תזונתיים אשר מסייעים לפעילות הפריסטלטית של המעיים.
  9. התעמלות למוח– ידוע כי כמה שיותר נפעיל את המוח שלנו ונשתמש בו, כך נאריך ימים, ניתן לראות אצל המון אנשים שמפסיקים את עבודתם בגיל צעיר והם לא מוצאים עיסוק אחר, הם מתחילים להזדקן מוקדם, לכן עיסוקים, עבודה ותחביבים הם חשובים למניעת הזדקנות מוקדמת ולהארכת ימים ושנים.

אהבתם? שתפו!

ניקוי רעלים בדרך הטבע

להשיג את היעדים הבריאותיים שלכם בדרך טבעית לחלוטין

לחיות בריא בדרך הטבע

תוכנית בריאות אונליין ב- 21 ימים להשבת הגוף לבריאות בצורה הדרגתית ופשוטה.

שאלה? כתבו לי!